Het hoeft niet atlijd gek

‘’ Ik maak geen gekke content’’ is wat wij vaak van klanten horen. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het hoeft niet altijd gek.

Het vertellen van jouw verhaal hoeft niet altijd gek, communiceren hoeft niet altijd gek en jouw social media hoeft niet altijd gek. Wanneer je echter je zichtbaarheid als ondernemer of organisatie wilt verhogen is het wel gek wanneer jij jouw eigen verhaal niet vertelt.

We hebben al even mogen genieten van heerlijke mooie zomerse dagen en met nog een paar hele mooie zonnige maanden in het verschiet, weten we ook dat we nog even volop aan de bak mogen. Om in het tweede kwartaal nog even ‘lekker te pieken’ of om voor de zomervakantie bepaalde projecten of plannen in de steigers hebben staan. Het in de steigers zetten van jezelf als organisatie is altijd goed. Om jezelf zichtbaar te maken bij (bestaande) klanten, prospects en belanghebbenden. Als werkgever, verbinder, sponsor, partner of in welke rol dan ook. Het zichtbaar maken kan via verschillende manieren door op verschillende kanalen je boodschap te vertellen. Het gebruik van social media is daarbij één van de mogelijkheden.

Maar nu hebben wij wel jouw aandacht gepakt, toch? Afbeeldingen zijn het belangrijkste in een succesvolle campagne. Mensen zijn visueel ingesteld en één beeld zegt meer dan duizend woorden. Als je een beeld gebruikt, blijft de boodschap langer hangen. 65% van de mensen herinnert de boodschap na drie dagen als er een beeld wordt toegevoegd. Zonder beeld herinnert slechts 10% van de mensen de uiting. Kortom beeld werkt goed om jouw verhaal kracht te geven. Het beeld dat je gebruikt moet natuurlijk wel aansluiten bij jouw boodschap.

Wij vertellen het verhaal altijd via offline en online kanalen. Zoals de offline al zegt, zijn dit uitingen waarvoor je geen internet nodig hebt. Denk aan een flyer, brochure, posters, billboards en advertenties in de krant. Niet altijd zullen mensen bewust jouw uiting waarnemen, maar de kans is groot dat jouw boodschap meerdere keren gezien wordt. Bijvoorbeeld iemand die iedere dag naar zijn/haar werk gaat en een billboard rijdt. Hoe vaker mensen een uiting zien, hoe beter deze boodschap blijft hangen.

Online marketing is het laten zien van jouw producten en diensten via het internet. Voorbeelden hiervan zijn social media marketing, seo, sea en e-mailmarketing. Het voordeel van online marketing is dat je heel gericht kunt adverteren. Je kunt eenvoudig jouw gewenste doelgroep bereiken. Offline en online marketing kunnen al veel doen voor jouw product of dienst, maar als je dit combineert krijg je een nog beter resultaat. Door op verschillende plekken voor verschillende doelgroepen aanwezig te zijn, vergroot je jouw bereik en boodschap.

Ben jij ook bekend met de 7×7 regel?

Iedere persoon uit je doelgroep moet gemiddeld 7x bereikt worden via 7 verschillende kanalen om uiteindelijk tot een aankoopbeslissing over te gaan. Hoe diverser de kanalen zijn, hoe beter. Van social media advertenties tot mond-tot-mond reclame en advertenties in de krant. Een diversiteit van offline en online kanalen zorgt ervoor dat jouw doelgroep gestimuleerd wordt.

Bij BrugMedia maken we graag samen met jou een plan, vertellen jouw verhaal en maken je zichtbaar in de krant, online en via de social media kanalen. Wij zijn namelijk veel meer dan uitgever van de regionale huis-aan-huis krant zoals de Brug alléén en helpen je graag verder.

Mogen wij je verder helpen en ontzorgen in de communicatie en je zichtbaarheid?